رفع مشکلات اساسی سئو وردپرس در طراحی سایت
::: در حال بارگیری لطفا صبر کنید :::
رفع مشکلات اساسی سئو وردپرس در طراحی سایت
www.rozex.rozblog.com
نام کاربری : پسورد : یا عضویت | رمز عبور را فراموش کردم

صفحه اصلیسئو و بهینه سازی سایت رفع مشکلات اساسی سئو وردپرس در طراحی سایت

تعداد بازدید : 523
نویسنده پیام
hooman_h آفلاین


ارسال‌ها : 1
عضويت : 25 /11 /1395
رفع مشکلات اساسی سئو وردپرس در طراحی سایت
وردپرس با داشتن سهم ۵۸٪ به عنوان محبوب ترین و بی رقیب ترین سیستم مدیریت محتوا به منظور طراحی سایت محسوب می گردد.چندوجهی بودن و قابلیت تطابق با نیاز هر شخص و همچنین داشتت محیط کاربر دوست (یوزر-فرندلی) را می توان دلایل اصلی محبوبیت وردپرس نام برد. در هر صورت با وجود مشکلات سئو وردپرس ، این سیستم مدیریت محتوا نیز همانند بسیاری بدون ایراد نبوده و رخنه های خود را دارد، به همین دلیل است که هزاران برنامه نویس در سرتاسر جهان همواره برای توسعه آن تلاش می کنند.

برطرف کردن ایرادات سئو وردپرس

از جمله معروفیت های وردپرس که کاربران را به استفاده از آن تشویق می نماید قدرت بالای آن در ایندکس نمودن مطالب و انعطاف پذیری در سئو است، بطوریکه همگان قدرت سئو وردپرس را به خوبی میشناسند.از همین رو برطرف کردن مشکلات کوچک موجود به منظور استفاده حداکثری از توانایی های سئو آن الزامی به نظر می رسد.در ادامه به بررسی برخی رخنه های موجود در طراحی سایت با وردپرس که سئو آن را تحت تاثیر قرار می دهد خواهیم پرداخت.

محتوای تکراری در سئو وردپرس

محتوای تکراری سال ها است که به عنوان یکی از مشکلات اساسی در سئو شناخته شده و اکنون نیز این قانون، قویتر از گذشته، پابرجاست.حال متاسفانه وقتی به موضوع محتوای تکراری می رسیم، این نام وردپرس است که متاسفانه خوش می‌درخشد!در واقع مشکل زمانی رخ می‌دهد که شما مقالاتی در دسته بندی های مختلف داشته و تگ های زیاد و متنوعی را در آن‌ها وارد نموده اید و همین موضوع سئو وردپرس را با مشکل مواجه می‌سازد.

duplicate content
اگر وردپرس برای نمایش تمامی طول پست تنظیم شده باشد، در پایین بخش دسته‌بندی‌ها و همچنین تگ‌ها، نمایش کامل پست خود را خواهید داشت.حال یکی از راه های رفع این مشکل اطمینان از این موضوع است که تنها بخشی از مقاله در صفحه دسته‌بندی و همچنین تگ به نمایش درمی‌آید.
اگرچه این راه حل کافی بنظر می رسد، با این حال برای کسب اطمینان در مورد سئو وردپرس بهتر است تا از افزونه‌های سئو محور همانند All-In-One SEO و همچنین WordPress SEO by Yoast بهره ببرید.افزونه های یاد شده با اضافه کردن یک تگ no-follow به صفحات دسته بندی و همچنین تگ، سبب جلوگیری از دیده شدن این صفحات به عنوان محتوای تکراری می شوند.

مشکلات نقشه سایت در سئو وردپرس

سایت مپ یا همان نقشه سایت به عنوان بخشی مهم و جدانشدنی از سئو وردپرس محسوب می شود.مزیت استفاده از آن ها تفهیم ساختار کلی طراحی وب سایت شما برای موتورهای جستجو و مشخص شدن صفحات وب سایت شما برای آن‌ها است.
حال در نظر داشته باشید که وردپرس، به‌صورت پیشفرض با سایت مپ نصب شده ارائه نمی‌گردد.پس به عنوان یک کاربر وردپرس مشتاق برای بهبود وضعیت سئو سایت، می بایست به‌طور جداگانه نسبت به نصب ابزاری به این منظور برای توانا ساختن هسته وردپرس اقدام کنید.

site map
یک نکته مهم در مورد نقشه سایت در سئو وردپرس (و همچنین مطالب وب سایت) این است که اگرچه خزنده های موتورهای جستجو طی گردش شبانه روزی خود در سرتاسر وب به‌صورت اتوماتیک سایت مپ شما را تشخیص می دهند، با این حال اگر که می‌خواهید نسبت به تمامی وب سایت هایی که این اقدام بر روی آن ها انجام می شود متفاوت ظاهر شوید، الزامی است که نقشه سایت در طراحی سایت خود را تهیه نموده و آن را بصورت دستی در حساب کاربری گوگل وب‌مستر خود (که مطمئنا پیشتر آن را ساخته‌اید !!) ثبت نمایید.

انتخاب تم در سئو وردپرس

به دلی محبوبیت جهانی وردپرس، شرکت ها و برنامه نویسان زیادی در سرتاسر جهان به سمت آن روی آورده و نسبت به تنوع دهی و گسترش آن اقدام نموده‌اند، به طوری که اکنون هزاران و شاید ده ها هزار قالب آماده برای طراحی سایت سریع شما وجود دارند.اما باید در نظر داشت که تمامی این موارد نمی توانند انتخابی مناسب برای شما محسوب شوند.

یکی از مشکلات مهم قالب‌های آماده مشکل زمان بارگذاری آن هاست! از آنجائیکه عمده آن‌ها با کدهای بی‌استفاده و بدون کاربرد پرشده اند، زمان لود شدن فایل-فولدرهای آن ها بسیار طولانی است.بالا بودن زمان بارگذاری وب سایت علاوه بر فراری دادن بازدیدکنندگان، بطور مستقیم بر روی رتبه شما نزد موتورهای جستجو تاثیر گذاشته و آن را کاهش می دهد.

سئو وردپرس
دیگر مشکل قالب‌های آماده در سئو وردپرس نمایش آن‌ها در موبایل و دیگر دستگاه های همراه است.با استفاده از قالب‌های آماده قدیمی بطور کلی نمایشی به عنوان حالت موبایل و در کل طراحی سایت ریسپانسیو وجود نخواهد داشت.
از طرفی در قالب های واکنش‌گرا (ریسپانسیو) آماده نیز مشکلات عدیده ای وجود دارد، بدین معنی که ۷۰٪ کاربری که امروز از گوشی هوشمند برای مرور صفحات وب استفاده می‌کنند را از دست خواهید داد.همچنین با توجه به آپدیت گوگل در سال ۲۰۱۵ و برتری بخشیدن به طراحی سایت یوزر-فرندلی، از این جهت نیز نمره منفی از گوگل دریافت خواهید نمود.

نقصان در متاتگ مناسب در سئو وردپرس

بطور پیشفرض وردپرس این اجازه را به شما نمی‌دهد تا بصورت یونیک و منحصربفرد برای هر صفحه وب سایت یک متاتگ تعریف کنید.با در نظر گرفتن این موضوع، اهمیت توضیحات متا مشخص می شود که اگرچه ارزش بالایی در سئو ندارد، با این حال با توجه به ضرب المثل ” کاچی به از هیچی ” می توان برای سئو وردپرس بر روی آن حساب ویژه‌ای باز نمود، چون در هر صورت نقش مهمی در معرفی صفحات طراحی وب سایت شما به گوگل اجرا می کند.

مجددا برای رفع این مشکل می توان بر روی افزونه های All-In-One SEO و همچنین WordPress SEO by Yoast حساب باز کرد تا بوسیله آن ها برای هر صفحه عنوان متا و توضیحات متا تعریف نمود.

تاثیر استفاده از پلاگین‌های زیاد در سئو وردپرس

به نظر شما محبوبیت بالای وردپرس مسبب به‌وجود آمدن تعداد زیادی افزونه برای آن شده یا به سبب وجود تعداد بالای ابزارهای موجود برای آن، این محبوبیت ایجاد شده است؟
جواب تفاوتی ندارد، چون در هر صورت ابزارهای بسیار بسیار زیاد و متنوعی در دسته‌بندی‌های مختلف برای این سیستم مدیریت محتوا وجود دارد.

سئو وردپرس
ممکن است در لپتاپ شخصی یا گوشی هوشمندتان ابزارهای بسیار بسیار زیاد که احتمالا به برخی هر ۲ ما یکبار نیز سرنمی‌زنید نصب کرده باشید، اما هرگز چنین رفتاری را با طراحی سایت خود نداشته باشید.وب سایت شما، نمایش شما در دنیای مجازی بوده و به عنوان یکی از اصلی ترین شعبه های شما که از همه جا قابل دسترس است شناخته می شود.پس تنها ابزارهای مورد نیاز و ضروری را نصب کرده تا از تاثیر منفی بر روی سئو وردپرس جلوگیری نموده و همچنین مسبب فراری دادن کاربران بخاطر زمان بالای بارگذاری وب و گرفتن نمره منفی از موتورهای جستجو جلوگیری کنید.

امضای کاربر : طراحی سایت ساندویچ پانل دیواری
کانکس ساندویچ پانل ورق استیل
درب اتوماتیک درب شیشه ای اتوماتیک راهبند
نرم افزار مالی و حسابداری نقاشی ساختمان
نرم افزار خدمات پس از فروش نرم افزار مدیریت انبار
تور مشهد تور کیش تور قشم خبرهای اقتصادی
دوشنبه 25 بهمن 1395 - 12:16
وب کاربر ارسال پیام نقل قول تشکر گزارش



برای ارسال پاسخ ابتدا باید لوگین یا ثبت نام کنید.



تمامي حقوق محفوظ است . طراح قالبــــ : روزیکســــ