استراتژي محتوا
::: در حال بارگیری لطفا صبر کنید :::
استراتژي محتوا
www.rozex.rozblog.com
نام کاربری : پسورد : یا عضویت | رمز عبور را فراموش کردم

صفحه اصلیآموزش متفرقه استراتژي محتوا

تعداد بازدید : 20
نویسنده پیام
siteecodee آفلاین


ارسال‌ها : 1
عضويت : 13 /5 /1399
استراتژي محتوا
اگر يك بازارياب محتوا هستيد بايد يك استراتژي محتوا داشته باشيد و طبق آن حركت كنيد . داشتن يك استراتژي محتوا باعث افزايش فروش و افزايش تعاملات شما با مشتريانتان مي شود.
اگر بازاريابي محتوا بخشي از استراتژي كلي ديجيتال ماركتينگ شما نيست ، شما از رقبايتان عقب هستيد و بايد به فكر استخدام يك بازارياب محتوا باشيد.
آژانس ديجيتال ماركتينگ ايده پويا مي تواند در ايجاد يك استراتژي بازاريابي متناسب با اهداف شما كمك كند ، اما ما همچنين يك ليست چك ليست استراتژي محتوا را براي كمك به شما در شروع كار تهيه كرده ايم.

تعريف بازاريابي محتوابازاريابي محتوا روشي براي بازاريابي است كه در آن بر اساس نياز و علاقه مخاطب محتوا توليد مي شود و براي جذب كردن مخاطبان از دكمه هاي كال تو اكشن در آن استفاده مي شود.
تقاضا براي محتواي ارزشمند و مفيد اكنون بيشتر از گذشته است ، اما توليد محتواي با كيفيت بالا نياز به زمان قابل توجهي دارد. شما بايد تحقيقات گسترده اي انجام دهيد ، نوشتن مطالب با كيفيت ، توجه به كلمات كليدي، اطمينان از صحت سئو سايت از جمله مواردي است كه در بازاريابي محتوا بايد به آن توجه كنيد.مهم نيست هدف شما برند سازي در شبكه هاي اجتماعي است و يا مي خواهيد مخاطبان وفاداري براي وبلاگ سايتتان بسازيد براي دستيابي به هر هدفي در بازاريابي محتوا بايد از چك ليست زير پيروي كنيد.
نيازهاي مخاطبان هدف را در بازاريابي محتوا مشخص كنيد
نياز سنجي مخاطبان
شناسايي نيازهاي مخاطبان شما براي موفقيت شما بسيار مهم است. براي توليد محتوا با ارزش نياز است كه شما بدانيد نياز مشتريان شما چيست و براي آنها محتوا توليد كنيد.
صدها ميليون محتوا در موتور جستجو وجود دارد. بايد بر اساس نياز مخاطب و به زبان آنها صحبت كنيد در غير اين صورت آنها زماني براي خواندن مطالب سايت شما نمي گذارند و خيلي سريع سايت شما را ترك مي كنند.
ايجاد نظرسنجي: نظرسنجي ها مي توانند بصورت آنلاين يا آفلاين تهيه شوند. ابزارهاي بي شماري براي گرفتن بازخورد و اظهار نظر در مورد يك موضوع وجود دارد.
اينكه بدانيد مخاطبان مورد نظر شما به دنبال چه چيزي هستند ، به شما در رشد مطالب و ترافيك كمك مي كند.

استراتژي محتواي خود را دوباره تعريف كنيدهنگامي كه يك كمپين بازاريابي محتوا داريد ، داشتن يك استراتژي بازاريابي محتواي تعريف شده ، كامل و با اهداف خاص ، بسيار اهميت دارد. وقتي بدون داشتن استراتژي مقاله اي را منتشر مي كنيد كمكي به شما در رسيدن به اهدافتان نمي كند مانند ماشيني كه در جاده اي اشتباه در حال حركت است و هرگز به مقصد مورد نظر نمي رسد.
استراتژي محتواي شما بايد براساس اطلاعات مخاطبان مورد نظر شما تدوين و مستقر شود. شما مي خواهيد با مخاطب هدف خود تعامل و ارتباط برقرار كنيد.
در محتوايتان جذابيت ايجاد كنيد: روش هاي زيادي وجود دارد كه مي توانيد مخاطب مورد نظر خود را جذب كنيد. از تبليغ در گوگل نيز مي توانيد كمك بگيريد.
ايجاد تعامل با مخاطبان: وقت خودتان را براي توليد محتوايي كه مخاطبي ندارد تلف نكنيد.شما ميخواهيد كاربران با محتواي شما تعامل داشته باشند در غير اين صورت نرخ پرش بالايي را در وبسايتتان تجربه خواهيد كرد.
ايجاد ارتباط با مخاطبان: ارتباط عاطفي با مخاطب هدفمند خود يكي ديگر از راههاي جلب توجه است.
يك نقشه محتوا ايجاد كنيد

نقشه محتوا به شما كمك مي كند تا با شروع برنامه ريزي مطالب خود ، بر اهداف خود متمركز شويد. از آن به عنوان نوعي نقشه گوگل استفاده كنيد كه شما را در مسير درست نگه مي دارد. همچنين اگر از مسير خارج شويد و تمركزتان را از دست دهيد ، بلافاصله به شما كمك مي كند تا در مسير درست قرار گيريد.
سؤالاتي كه بايد از خودتان هنگام تهيه نقشه محتوا بپرسيد:
بعد از خواندن اين محتوا، مخاطب چه چيزي ياد ميگيرد؟چگونه مي توانم اين محتوا را براي مخاطب هدف خود جذاب كنم؟از چه شبكه اجتماعي براي انتشار آن بايد استفاده كنم؟آيا خودم به تنهايي مي توانم آن را توليد كنم يا به كمك نياز خواهم داشت؟آيا بايد براي توليد محتوا برون سپاري كنم ؟! آيا از هزينه هاي برون سپاري بر خواهم آمد؟!
نقش سوالات متداول مشتريان در استراتژي محتوابراي ايجاد يك كمپين بازاريابي با محتواي موفق ، بهترين راه، به دست آوردن بينش مشتري و درك نيازهاي مخاطبان هدف شماست.
سؤالات متداول ليستي از سؤالاتي است كه مخاطب شما به احتمال زياد درمورد آنچه ارائه مي دهيد دارد. از سوالات متداول براي كاهش تعداد سؤالاتي كه از تيم شما مي كنند در وب سايتتان استفاده كنيد.
طراحي مناسب سايت در استراتژي محتوادر صورتي كه كاربران شما نتوانند از سايت شما به راحتي استفاده كنند و جواب سوالشان را به راحتي در آن بيابند هر چقدر هم محتواي شما عالي باشد فايده اي ندارد. يك نكته ساده اين است كه از فونت مناسب و هدينگ هاي اصولي در نوشتن محتوايتان استفاده كنيد.
تگ گذاري محتوا : موضوع اصلي يعني عنوان شما بايد تگ H1 باشد و زير عنوان ها بايد به ترتيب H2، H3 و … باشد.
انتخاب فونت محتوا: حتي اگر هزاران فونت موجود باشد ، شما بايد در انتخاب آنها دقت كنيد. بايد فونت هايي را انتخاب كنيد كه خواندن آن ها راحت باشد.
استفاده از تصاوير جذاب روند يادگيري محتوا را براي مخاطبانتان بسيار بهتر و سريعتر مي كند.
توجه به شروع محتوا و پاراگراف بندي آن هابه طور متوسط عنوان محتواي شما 5 بار بيشتر از متن تمام محتواي شما خوانده مي شود. همچنين پارگراف اول شروع محتوايتان بيشترين نقش را در جلب توجه مخاطبانتان بازي مي كند.
اگر متوجه شديد كه پاراگراف هاي ابتدايي مقالات قديميتان جلب توجه نمي كنند احتمالا بايد زماني را براي اديت آنها بگذاريد و آن ها بهينه كنيد.
يكي از راه هايي كه مي توانيد از آن براي شروع جذاب محتوايتان استفاده كنيد داستان سرايي اس، همچنين دقت داشته باشيد كه در توليد محتوايتان فاصله گذاري بين پاراگراف ها رارعايت كنيد و طول پاراگراف هايتان خيلي كم يا خيلي زياد نباشد.
از داده هاي آماري در محتوايتان استفاده كنيدهنگامي كه از داده هاي آماري در محتوايتان استفاده مي كنيد محتواي شما معتبر تلقي مي شود. سعي كنيد از اخبار حوزه فعاليتتان هواره مطلع باشيد و جديد ترين اخبار را در اختيار مخاطبانتان قرار دهيد.

سئو و بهينه سازي محتواشما بايد سعي كنيد محتواي شما در ليست جستجوي صفحات گوگل در رتبه هاي اول قرار گيرد.
تحقيق كلمات كليدي در سئو: قبل از شروع به نوشتن محتوا بايد تحقيق كلمات كليدي را انجام دهيد. براي تحقيق كلمات كليدي از Google Ads Keyword Planner استفاده كنيد. مطمئن شويد براي نوشتن محتوايتان بيش از حد از كلمه كليدي استفاده نمي كنيد. همچنين مطمئن شويد برچسب گذاري ها و توضيحات متا را به درستي انجام داده ايد.
توضيحات متا شما بايد زير 150 كلمه و توضيح خوبي از محتواي شما با استفاده از كلمات كليدي مرتبط باشد.
در ابتدا سعي كنيد كلمات كليدي طولاني را هدف قرار دهيد، در اين صورت شانس شما براي نمايش در ليست جستجوي گوگل بيشتر است.
روش هاي زير را براي سئو خارجي محتوايتان انجام دهيد:
نوشتن پست مهمانلينك دهي خارجيحضور در شبكه هاي اجتماعي
استراتژي شبكه هاي اجتماعياگر مي خواهيد از حضور در شبكه هاي اجتماعي مشتري ايجاد كنيد نياز به استراتژي شبكه هاي اجتاعي خواهيد داشت.
مراحل ساده زير براي شروع مي تواند فيد باشد:
يك حساب كاربري ايجاد كنيدتقويم محتوايي خود را براي حضور در اين شبكه اجتماعي ايجاد كنيدكاربران را تشويق به ايجاد تعامل كنيدنتايج را بررسي كنيد و محتوايتان را بهينه كنيدسعي كنيد زمان هايي محتوايتان را در شبكه هاي اجتماعي منتشر كنيد كه مخاطبانتان در آن شبكه اجتماعي حضور دارند و مي توانند با محتواي شما تعامل داشته باشند.
معيار هاي بررسي محتوايتان را مشخص كنيدبدون بررسي و آناليز محتوايتان چگونه مي خواهيد پيشرفت كنيد؟! شما بايد از لحظه ورود مخاطب به وب سايت و يا شبكه اجتماعيتان نحوه رفتار مخاطبتان را بررسي كنيد تا بتوانيد مدام محتواي بهتري را توليد كنيد.
كمپين بازاريابي محتواوقتي مي خواهيد محتواي خود را به سطح بالاتري برسانيد و تعاملات خود را افزايش دهيد ، بايد يك كمپين ايجاد كنيد. كلمه "كمپين" اصطلاح جديدي براي متخصصان روابط عمومي و بازاريابان نيست.
كمپين بازاريابي محتوا صرفاً يك سري از مراحل هدفمند است كه با هدف توليد نتايج بهتر انجام مي شود. شما مي توانيد از تقويم محتوايي براي برنامه ريزي محتواييتان استفاده كنيد، به اين ترتيب آناليز نتايج براي شما بسيار راحت تر خواهد بود.
نتيجه گيري از مقاله چك ليست استراتژي محتوا
جذب مخاطباني كه به شما وفادار هستند و به شما اعتماد مي كنند ، يك شبه اتفاق نمي افتد. شما بايد به طور مداوم بياموزيد كه چگونه در توزيع محتوا بهتر باشيد. دنياي بازاريابي به طور مداوم در حال تحول است ، اما نيازهاي اساسي مخاطبان هدف شما هميشه يكسان خواهد بود.
مطالب عالي توجه مردم را به خود جلب مي كند. بازاريابي محتوا مؤثرترين تاكتيك براي تعامل با مخاطبان شماست.
به سؤالات مشتريان پاسخ دهيد و مشتري وفادار خواهيد داشت.

امضای کاربر : طراحی سایت
دوشنبه 13 مرداد 1399 - 11:03
وب کاربر ارسال پیام نقل قول تشکر گزارش



برای ارسال پاسخ ابتدا باید لوگین یا ثبت نام کنید.



تمامي حقوق محفوظ است . طراح قالبــــ : روزیکســــ