​ورزش کراسفیت چیست؟ بایدها و نباید های این ورزش
::: در حال بارگیری لطفا صبر کنید :::
​ورزش کراسفیت چیست؟ بایدها و نباید های این ورزش
www.rozex.rozblog.com
نام کاربری : پسورد : یا عضویت | رمز عبور را فراموش کردم

صفحه اصلیورزش ​ورزش کراسفیت چیست؟ بایدها و نباید های این ورزش

تعداد بازدید : 29
نویسنده پیام
partnovin آفلاین


ارسال‌ها : 4
عضويت : 26 /6 /1399
​ورزش کراسفیت چیست؟ بایدها و نباید های این ورزش
شعار کراسفیت: « آماده سازی بدن نه تنها برای شناخته شده ها، بلکه برای ناشناخته ها» می باشد. این شعار نشان می دهد که این ورزش در تلاش است تا به عنوان یک ورزش قدرتی گسترش پیدا کند. حرکات آن به شدت با برنامه تمرینات ایزوله برای گروه عضلانی خاص، مغایرت دارد. به گونه ای که گرگ گلسمن، بنیانگذار این ورزش می گوید: «ویژگی ما عدم تمرکز بر روی یک عضله خاص است.»



در این میان خالی از لطف نیست اگر بگوییم که کراسفیت به هیچ عونوان ورزش آسانی به شمار نمی آید. اگر جزء ورزشکاران به حساب نمی آیید و بدن آماده ای ندارید. انجام تمرینات آن به هیچ عنوان توصیه نمی شود.

با این حال در ادامه قصد داریم تا شما را بیشتر با ورزش کراسفیت آشنا کنیم. با ما همراه باشید.



کراسفیت را بشناسید
همانطور که گفته شد کراسفیت مجموعه ای از حرکات و تمرینات قدرتی، استقامتی، ژیمناستیک، انفجاری، پلیومتریک، سرعتی و وزنه‌ برداری به ‌شیوه ‌ی المپیکی با استفاده از کتل ‌بل و وزن خود بدن است.

از همین رو میتوان گفت که کراسفیت در تلاش است تا با حرکات خود در بهبود سلامت قلب و ریه، استقامت، قدرت، انعطاف‌ پذیری، سرعت، چابکی، تعادل و تناسب نقشی موثر ایفا نماید. انجام این ورزش تنها در صورتی برای شما عادی خواهد شد که حداقل هفته ای 3 الی 5 جلسه و هر بار بین 5 الی 15 دقیقه تمرین کنید. شاید مدت زمان انجام این تمرینات کوتاه باشد اما شدت آن به قدری بالاست که گویی یک ورزش 1.5 ساعته انجام داده اید.

نحوه انجام تمرینات آن نیز به صورت دوره ای می باشد. شما یک حرکت انفجاری را به اتمام میرسانید. سپس بلافاصله یا تنها با وقفه ای کوتاه، به اجرای سایر حرکات می پردازید.

باید بدانید اصلی ترین حرکات کراسفیت را تمرینات ترکیبی، پرسی، کشیدنی و دویدنی، پارویی و اسکوات تشکیل می دهند. هر چند که صدها حرکت تمرینی برای کراس فیت وجود دارد. برای آگاهی از آنها میتوانید با کارشناسان ما ارتباط برقرار کنید.



بایدها و نبایدهای کراسفیت چیست؟
اگر ورزش کراس فیت را انجام دهید، احتمالاً برخی خوبی یا بدی را با خود به ارمغان می آورد و اگر به شروع ورزش کراس فیت فکر می کنید، باید بگوییم که انجام آن با بایدها و نبایدهایی همراه است. که در ادامه توضیح خواهیم داد.



* زیاده روی نکنید
کراسفیت از جمله ورزش هاییست که باعث می شود نسبت به خودتان حس بهتری داشته باشید. درواقع میتوان متوجه شد که تمرکز آن بر کیفیت است نه کمیت.

اگر جزء مبتدیان به حساب می آیید، حضور 3 روز در هفته در جلسات تمرینی میتواند نتایج خوبی به همراه داشته باشد. بیشتر از آن اغلب دلتان را خواهد زد. خسته و دلزده خواهید شد.



* به اندازه غذا بخورید
به اندازه غذا بخورید. خصوصا در مصرف پروتئین ها دقت کنید. زمانی که شما تمرینات با فشار بالا انجام می دهید، آسیب هایی به عضلات شما وارد می شود.

تنها راهی که میتواند به ترمیم عضلات کمک کند، مصرف منظم پروتئین است. یک یا دو وعده در طی روز کافی نیست. شما باید هر 2 الی 4 ساعت یکبار پروتئین به بدنتان برسانید تا نتیجه مطلوب را دریافت کنید.


* به درستی تمرینات را اصلاح کنید
اگر تاکنون متوجه نشده اید، تمرین های پیچیده ای در این زمینه وجود دارد آن هایی که احتمالاً مبتدیان هرگز قبلاً نشنیده اند.

تا زمانی که متخصص شوید, باید پیچیدگی ورزش ها یا سنگینی وزنه هایی را که استفاده می کنید را کاهش دهید تا بتوانید به راحتی و با اطمینان از تغییرات تجویز شده استفاده کنید.


* به اندازه کافی بخوابید
خواب مناسب و کافی را میتوان مهم ترین عنصر پیشرفت در تناسب اندام و کیفیت کلی زندگی دانست.

شما به راحتی میتوانید با خواب کافی به ترمیم آسیب ها و جراحات تان بپردازید. پس اگر به اندازه کافی استراحت نکنید، نباید انتظار نتایج دلخواه را داشته باشید.



* مثبت فکر کنید
کراسفیت از جمله ورزش های چالش برانگیز به حساب می آید. شاید انجام آن سخت و آزاردهنده و حتی خسته کننده باشد. باید کار با اسنچ، وزنه برداری و حتی جرک را یاد بگیرید.

پس باید ذهن تان را تخلیه کنید. به همین دلیل است که متخصصان راه رسیدن به موفقیت در این ورزش را داشتن ثبات، و حفظ نگرش مثبت در طول روز می دانند.

مطمئنا در این راه مربیان نقش بسیار موثری را ایفا می کنند. آنها در این کار خبره هستند. پس اگر احساس شکست کردید، اگر احساس ناامیدی به سراغ شما آمد، تنها کافیست به آنها اطلاع دهید.

کافیست با آنها صحبت کنید. در آن صورت است که متوجه تغییرات در خود خواهید شد. تغییراتی که نه تنها در زندگی ورزشی بلکه در زندگی شخصی تان نیز مشاهده خواهید کرد.



کلام آخر

در این مقاله تا حد امکان شما را با ورزش کراسفیت آشنا کردیم. حال می دانید داشتن خواب کافی تا چه اندازه میتواند در سلامت شما نقش داشته باشد.

همچنین مصرف چه میزان پروتئین در برطرف کردن مشکلات و آسیب های عضلانی کافیست. حتی دانستید که کمک گرفتن از مربی تنها مختص تمرینات نبوده و به مسائل ذهنی نیز مرتبط می شود.

با این حال اگر باز هم سوالی ذهن شما را به خود مشغول کرده، توصیه می کنیم به بخش تماس باما مراجعه کنید تا کارشناسان ما اطلاعات کاملی را در این زمینه در اختیار شما قرار دهند.



باشگاه ورزشی بانوان پارت نوین | سعادت آباد

امضای کاربر : باشگاه ورزشی بانوان پارت نوین | سعادت اباد

partnovin.com
چهارشنبه 21 آبان 1399 - 14:36
ارسال پیام نقل قول تشکر گزارش
adds آفلاین


ارسال‌ها : 2
عضويت : 21 /8 /1399
پاسخ : 1 RE ​ورزش کراسفیت چیست؟ بایدها و نباید های این ورزش :
ورزش کراسفیت یکی از بهترین ورزش ها هست البته اگر ادامه دار نباشه، باعث برگشت چربی و چاقی بیش از اندازه میشه، برای اطلاعات بیشتر با ورزش های دیگه می تونید به کانال تلگرام ورزشی مراجعه کنید.

شنبه 01 آذر 1399 - 14:24
ارسال پیام وب کاربر نقل قول تشکر گزارش



برای ارسال پاسخ ابتدا باید لوگین یا ثبت نام کنید.



تمامي حقوق محفوظ است . طراح قالبــــ : روزیکســــ